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Mrs. Shelley feels confident that she speaks the truth when she says that with the exception of those few men ordered to man the boats all other sailors saved had gone down with the ship and were miraculously saved afterwards. Mrs. Shelley says that no crew could have behaved in a more perfect manner and that they proved themselves men in every sense of the word. That after the sinking of the ship the boat they were in picked up several struggling in the water and were fortunate enough to rescue 30 sailors who had gone down with the ship, but who had been most miraculously blown out of the water after one of the explosions and been thrown near a derelict collapsible boat to which they had managed to cling. That after taking all these men on board the boat was so full that many feared they would sink, and it was suggested that some of the other boats should take some of these rescued ones on board; but they refused, for fear of sinking. . . .

Affidavit: Eleanor Widener
First-class passengers from Philadelphia

Key testimony: The captain hadn't been drinking.

STATE OF PENNSYLVANIA, County of Philadelphia, ss:
Mrs. George D. Widener, being duly sworn according to law, deposes and says as follows:
I was a passenger with my husband, George D. Widener, and my son, Harry Widener, on the steamship Titanic of the White Star Line on her voyage from Southampton on the 10th day of April, 1912. On the night of Sunday, the 14th day of April, 1912, my husband and I gave a dinner at which Capt. Smith was present. Capt. Smith drank absolutely no wine or intoxicating liquor of any kind whatever at the dinner.

ELEANOR ELKINS WIDENER.

Letter: H. C. Wolfe
New York World correspondent

Key testimony: Many appeared to have died from exposure, not drowning. Currents carried bodies from the scene.

Mme Shelley est convaincue qu’elle dit la vérité lorsqu’elle dit qu’à l’exception de ces quelques hommes qui avaient reçu l’ordre d’équiper les canots, tous les autres marins sauvés avaient coulé avec le navire et ont été miraculeusement sauvés par la suite. Mme Shelley dit qu’aucun équipage n’aurait pu se comporter de façon plus parfaite et qu’ils se sont révélés des hommes dans tous les sens du terme. Qu’après le naufrage du navire le canot où ils étaient avait ramassé plusieurs personnes luttant dans l’eau et ont eu la chance de sauver 30 marins qui avaient coulé avec le navire, mais qui avaient été miraculeusement éjectés dans l’eau après l’une des explosions et jetés près d’un canot abandonné et démontable auquel ils avaient réussi à s’accrocher. Qu’après avoir embarqué tous ces hommes, le bateau était si rempli que beaucoup craignaient qu’ils ne coulent, et on a suggéré que d’autres canots embarquent certains de ces hommes secourus, mais ils ont refusé, de peur de sombrer [...]

Témoignage : Eleanor Widener
Passagère de première classe, de Philadelphie

En résumé : Le capitaine n’avait pas bu.

ÉTAT DE PENNSYLVANIE, Comté de Philadelphie, ss :
Mme George D. Widener, dûment assermentée conformément à la loi, dépose et dit ce qui suit :
J’étais passagère avec mon mari, George D. Widener, et mon fils, Harry Widener, sur le navire à vapeur Titanic de la White Star Line lors de son voyage de Southampton le 10 avril 1912. Le soir du dimanche 14 avril 1912, mon mari et moi avons donné un dîner auquel le capitaine Smith était présent. Le Capitaine Smith n’a bu absolument aucun vin ou alcool enivrant de quelque sorte que ce soit au dîner.

ELEANOR ELKINS WIDENER.

Lettre : H. C. Wolfe
Correspondant du New York World

En résumé : Beaucoup semblaient être morts d’exposition au froid, pas de noyade. Les courants charriaient les corps de la scène.

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